Pepparkakor

Hej

Nu har mamma börjat köpa hem pepparkakor, så nu står det en röd burk i skafferiet som man bara inte kan låta bli att gå och plocka i allt som oftast. Det är ju så farligt gott med de där bruna hjärtanen som får en att längta efter julen ännu mer än vanligt. Dessutom var jag på söndagsfika hos min syster i helgen, självklart har hon varit så pysslig och knåpat ihop egen deg och gjort pepparkakor (SMASKENS!). Därför fick jag sån god lust att baka peppaskakor i veckan, så jag tror faktiskt att det får bli så, eller i alla fall köpa hem degen. Tänkte att jag skulle försöka julpyssla litegrann nu innan första advent, sätta upp julgardiner och scrappa julkort kanske. Men annars har jag ett projekt som jag ska göra innan dess. Jag har en vän som älskar choklad och som verkligen behöver lite uppmuntran har jag fått för mig :) Så om ni minns mitt adventskalendertips för vuxna, det ska jag göra till henne. Hon kommer verkligen bli överaskad och glad förhoppningsvis. Tänkte sätt fast små kort på insidan av locket med små hälsningar som hon får öppna vissa dagar och sen under chokladen så tänkte jag gömma en cd-skiva som jag har knåpat ihop med riktig feel-good musik :)

Men först ska jag bläddra lite i jultidningarna för mer inspiration.

Kram Frida

Kommentarer
Postat av: Hanneles jul

Hängt upp julgardiner i sovrummet :)

2009-11-17 @ 14:38:31
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0