The Holiday

Hej

Sitter nu i soffan ensam och tänkte strax gå och koka mig en kopp med jul-te efter en riktigt mysig lucia. Jag, syster och pappa åkte ut på fika hos min mormor och morfar ute på landet. Vi blev bjudna på lussekatter, sockerkaka och julmust i riktig lucia-anda. Efteråt så gick jag och syster på luciagudstjänst i kyrkan, med barnkören som gick luciatåg och en orkester som spelade mysiga jullåtar. Dessutom sjön vuxen kören, men det var inget att ha, vem kunde ana innan vi gick dit att prästen skulle vara den som sjöng bäst :)
Sen igår så bestämde jag och pappa (snarare pappa) att vi skulle börja promenera varje dag nu innan jul så att man inte sitter där på julafton och känner sig alltför plufsig :P. Så idag traskade vi ut i skogen tillsammans med min lillasyster. Och efter ungefär halva vägen så började det snöa! :D Så härligt att få snö på lucia och enligt SMHI så ska vi ha minusdrager här fram till jul, så kanske att det i alla fall blir en vit jul i år även om det inte är helt snötäckt :) Hoppas, hoppas, hoppas! Och för att avsluta lucia dagen så visas The Holiday på trean, vilket är min favorit film, sån tur hade jag idag :).

Igår såg jag klart på Jul i kapernaum och jag försår verkligen varför den fastnade då för så många år sen och om jag inte minns helt fel så tror jag faktiskt att Viktor, den hemlige riddaren som ska befria Julstjärnan från sitt galler och kapernaum från att förstöras var min första kärlek :P

Kram Frida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0