Let it snow

Hej

Jag vet inte hur ni känner inför snön, men den välkomnas varmt hos mig. Kanske för att jag aldrig har beövt köra bil i ett snöoväder eller skottat någon infart i mitt nittonåriga liv. Så varje år på den här tiden av året så börjar jag vänta med pirr i magen, när kommer snön!? Hittills har det kommit två små skvättar som efter en halvtimme var regn igen. Men nu har det bannimej regnat klart tycker jag! När kommer snön!? Var det inte väldigt längesen vi ade snö i december i den här delen av Sverige (alltså de södrare delarna, men inte tillräkligt långt ner för att vara Skåne). Det brukar komma pyttelite och sen framåt januari, februari så kommer det istället. Jag är så trött på det! Är det verkligen växthuseffekten som är boven eller spelar mitt minne mig ett fult spratt? Hur var det egentligen förr (med förr menar jag runt för så där femton år sen, och längre det är ockås helt okej :P) Jag väntar fortfarande på att ta fram vinterjackan, men den dagen känns väldigt avlägsen nu, det är ju knappt inte ens kallt. Nej nu tycker jag faktiskt att det kan snöa :D

Kram Frida

Kommentarer
Postat av: Elin - Julbloggen

JAAAAAAAAAAAAA snälla snö kom hiiiiiiit!!!



Minns knappt hur det känns att ha snö på julafton..

2009-11-27 @ 00:16:15
URL: http://julaftonsmorgon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0